Junta de la Mancomunitat
Integren la Junta de la Mancomunitat tres representants de cadascun dels Ajuntaments integrats a la Mancomunitat, designats pel Ple de les respectives Corporacions.
Per acord de la Junta de la Mancomunitat podrà nomenar-se un o una Gerent amb les competències de gestió que estableixi l’acord de nomenament.
La JMVT es renova cada quatre anys, coincidint amb les eleccions municipals, i parcialment quan algun dels seus membres perdi la condició de Regidor o Regidora de l’ajuntament respectiu.
La Junta de la Mancomunitat és l’òrgan competent per resoldre i acordar:
a) La designació del President o Presidenta i els Vicepresidents i Vicepresidentes.
b) La determinació de les tarifes del servei i la seva alteració.
c) L’aprovació del pressupost anual i de les seves modificacions, com també la concertació d’operacions de crèdit de tota mena.
d) La disposició dels fons de previsió i drets de tota mena de transaccions sobre aquests.
e) La determinació de la forma d’explotació dels serveis.
f) La determinació del repartiment de les despeses d’inversió entre els municipis membres, d’acord amb el que disposa l’article 11 BUTLLETÍ OFICIAL DE LA PROVÍNCIA DE BARCELONA Administració Local Núm. 113 / Pàg. 114 12 / 5 / 2009 d’aquests estatuts.
g) La redacció de reglaments orgànic, ordenances i normes de règim interior i dels serveis. h) L’aprovació del compte general del pressupost en els termes que estableix l’article 212.4) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març d’aprovació del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.
i) L’aprovació de la plantilla de personal, l’oferta d’ocupació i les bases de les convocatòries.